1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Örömtréning

PDFNyomtatásE-mail

De mi is az örömtréning?



Az örömtréninget dr. Vidovszky Gábor pszichiáter fejlesztette ki 1992-ben. Alapgondolata Seneca ókori bölcs tanításán alapszik, nevezetesen, hogy a legkülönfélébb dolgok nem jók, vagy rosszak, hanem egyszerre jók és rosszak, de az egyéntol, vagyis a viszonyulástól függ, hogy milyennek látja a világot, és benne önmagát, az életét. Seneca bölcsességre tanít, melynek sarkalatos pontja, hogy a dolgokat a jó oldaluknál fogva ragadjuk meg.



Az örömtréning alkalmazása révén megtanulható, hogy a múltból a kellemes emlékek idéz?djenek fel, vagy az emlékek kellemes részei kapjanak nagyobb figyelmet.



Megtanuljuk, hogy a jelenben a figyelmünket a nekünk tetsz?re irányítsuk, egyáltalán  észleljük azt, a jöv?t elképzelve pedig elotérbe kerülnek az optimista gondolatok, képzetek, ezáltal bizakodóvá válunk.



A múltban, a jelenben és a jöv?ben megerosítést kapnak a dolgok, önmagunk és  életünk pozitív oldalai, ezáltal der?látóvá válunk, mely segíti az önbizalom, a magabiztosság meger?södését, kialakulását.



Az örömtréning tudatosítja a legkülönfélébb természetes örömforrásokat!



Ez egy megel?z?  módszer, hiszen növeli a lelki ellenálló képességet.



Az örömtréning módszer gerince egy 15 részb?l álló gyakorlatsor, mely témájában felöleli az élet szinte minden területét. ( Illatok, zene, mozgás, természet, látvány, ételek, család, szerelem, barátság, hit, ünnepek, játék,múlt, jelen, jöv?, Én- er?sítés )



A témákban való elmélyedést, a kellemes emlékek felidézését relaxáció, és irányított kérdések segítik.



A fent említett gyakorlatok meghallgatását, és megbeszélését kiegészítik egyéb kommunikációs  és társalgási gyakorlatok, szituációs játékok, melyek el?segítik a pozitív viszonyulás kialakítását interperszonális kapcsolatokban, tudatosítják a kellemes érzeteket, hangulatokat, elfeledett jó élményeket, és a hatás átviv?dik a tréningen kívüli életbe, a szemléletváltozás automatikusan érvényesül a mindennapi életben is.



Az örömtréning nem fedi el, nem semlegesíti a negatív érzelmeket, rossz hangulatokat, hanem megtanítja kezelni azokat, megtanítja kontroll alatt tartani.



DE: Igazán mély krízisben, súlyos depresszió esetén nem megfelelo terápiás módszer. A bánatot, a gyászt, a szomorúságot nem lehet vidámra hazudni. Ezeket az érzéseket meg kell élni, fel kell dolgozni a továbblépés érdekében. 


Visszajelzését várva további szép, örömteli napokat kívánunk Önnek szeretettel,

Geszvein Erika      

pszichológus, örömtréner,

Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.     



Valahovits Szilvia

autogén tréner    örömtréner

 

A tanfolyam folyamatosan, a jelentkez?k számától függ?en indul.

Regisztráció el?zetes bejelentkezés alapján történik.

 

Hírlevél

Veresegyház, Fő út 59. emelet
(bejárat az udvarról)

Tel.: 06 70 370 1460

ezerkincs@gmail.com

visitor stats